Skip to main content

Hatiku dan Hatimu ( Bab 2 and 3 )



*Sambungan* ( Bab 2 )

Di hadapan bilik rawatan itu , Lia kelihatan sangat gelisah. Asyraf kasihan melihat keadaan Lia yang sangat gelisah . Tapi , kasihan lagi Sha yang sedang bertaruh nyawa di dalam bilik itu. Setelah beberapa Jam mereka tunggu untuk penjelasan daripada doktor , akhirnya doktor keluar dari bilik itu .
"Awak ni siapa ? Ahli keluarga Cik Sha ? " tanya doktor .
"Tidak , saya rakan serumah dia . Kami tinggal bersama . Bagaimana keadaan Sha , doktor ? "
"Um , Cik boleh ikut saya sebentar? "
"Baiklah."

Ketika di dalam bilik doktor , Lia rasa amat gelisah . Takut terjadi apa-apa pada rakan baiknya.
"Bagaimana keadaan Sha , doktor ?"
"Hm , maafkan saya . Kepala dia retak , mungkin kerana kepalanya terhentak kuat dan mungkin juga ini mengambil masa dalam 2 atau 3 bulan, dan oleh kerana itu , mungkin kandungannya boleh gugur. Saya harap cik bersabar , banyakkan berdoa ."
"Boleh saya masuk dalam bilik tu ?"
"Hm , untuk masa ni , sebaik-baiknya .. beri lah Cik Sha berehat. "

Lia pulang ke tempat di mana Sha dirawatkan tadi. Lia tertanya-tanya.. Apa yang doktor itu maksudkan ? "Mungkin kandungannya boleh gugur" ?? Sha pernah berkahwinkah sebelum ni ? Bila dia kahwin ? . Banyak persoalan yang terlintas di fikirannya.

"So how Lia ? How was her condition ? "
"Hmm , doctor says that her head was cracked and it's take about 2 or 3 month to recover her cracked  head"
"Ya'Allah . Macam mana ni semua boleh berlaku ? Kesian I tengok dia. Hm , Takpa lah Lia , Jom kita balik , kita doa banyak-banyak, lagi pun dah lewat malam ni."
"Hm , okay . " Lia amat sedih . Rakan yang amat dia sayangi kini terlantar di Hospital.

Lia menelefon Lecturer dia untuk memberitahu bahawa Sha sedang berada di Hospital , dan dia ingin mengambil cuti untuk menemani Sha di Hospital. Setelah beberapa minit perjalanan mereka , akhirnya sampai juga di rumah Lia.
"Lia , esok you datang kelas tak ? "
"Hm , tak kut . I nak temankan Sha dekat Hospital"
"Oh, hm. You nak I temankan You ? I boleh hantarkan You "
"Eh , takpa lah Asyraf , You datanglah kelas tu , nanti Lecturer marah pula "
"Hm , okay" Sayu sahaja Asyraf menjawab.

( Bab 3 ) 

Lia bangun dari tidur pada awal jam 5 pagi . Selalunya dia akan bangun awal untuk menyediakan sarapan kepada Sha dan dirinya . Tetapi hari ini tidak lagi . Hatinya suram kerana dia rakan karibnya sedang berada di Hospital. Hmm.
Selesai sahaja menunaikan solat subuh , dia bersiap untuk melawat rakannya di Hospital. Sebaik sahaja dia siap , tiba-tiba kedengaran bunyi hon kereta , terkejut Lia. " Siapa pula yang datang pagi-pagi ni ? Haih" kata hati Lia. Rupa-rupa Asyraf yang berada di luar .

"Apa yang you buat dekat sini , Asyraf? "
"Hihi , I nak temankan you lah , sayang"
"Sayang ? Banyak lah you punya sayang ! pak kang ! "
"Alololo comelnya you ni . Ala, sekali sekala bergurau dengan you. Bukan selalu. hihihi"
Ketawa Lia mendengar kata-kata Asyraf . "Comel la sangat" hahaha .
"Hm , Ok , jum lah kita pergi Hospital ? "
"Ok , jom lah "

Asyraf membukakan pintu kereta untuk Lia , dan terus memandu ke Hospital. Sepanjang perjalanan ke Hospital , mereka berdiam diri sahaja . Lia sibuk dengan Twitter dia , dan Asyraf fokus dengan memandunya.

"You , kita dah sampai ni , you nak duduk dalam kereta ataupun you nak lawat Sha ni ??"
"I nak tengok muka you. Boleh ? hahahaha"
"Kau ingat sweet ? sawit ada ah ! "
"Aipp! Sampai hati you !"
"Alololo , dah dah . Jom naik atas "
"Ok boss!"

Sayu sahaja hati Lia melihat wajah Sha . Meskipun mereka berkenalan semasa mereka di Universiti ini , tapi hubungan mereka bagaikan isi dan kuku . Mereka sangat rapat , suka ceritakan masalah mereka antara satu sama lain , suka bergossip tentang Prince Charming di Universiti itu . Hmm , sedih rasanya bila melihat rakan karib kita sakit .

"You , I keluar sekejap . I nak Dinner , lapar . You nak ikut ? "
"Hm , tak mengapa lah Asyraf. Lagipun I kenyang lagi ni."
"Banyak lah You punya kenyang. Tadi Lunch bukannya you makan kan?! Dah dah , Jom ikut I dinner . Lepas itu boleh terus siap untuk pergi kerja ."
"Hm , Baiklah"

Comments

Popular posts from this blog

Be Mine.

Assalamualaikum teman-teman yang dikasihi. Salam Ramadhan 2019 <3 It's been a year and a half aku tak usik blog ni hahahhaha. Well, dah besar ni. Busy sikit untuk persiapan kahwin. EHHHHHHHHHHHHH? HAHAHAHA takde la. Busy la dah habis Diploma apa smua. tengah tnggu masa nak graduate ja and now pun tgh sibuk bekerja. Memang busy gila la kerja lebih 9jam. Mostly la hahhaha so a little bit busy.. Sampaikan game pun jarang dh nak main sbb byk commitment.  Eh? commitment apa eh? hahahahaha!! #YTJT  🔼 14 Januari 2019 So, pada pagi yang mulia ini, saya nak bercerita tentang seorang lelaki yang bernama Haikal , if korang ada baca about the previous post semua, korang tahu la Haikal ni siapa xD Tapi kepada sesiapa yang belum tahu, Haikal ni lelaki yang aku kenal kt game Mobile Legends time 2017 dulu. HAHAHAHA LAMA EN AKU GAMING ML ? OKOK.  🔼 14 Januari 2019 So, here is our first photo since six months we not meet each other. Actually, during six months, ki

Hatiku dan Hatimu ( Bab 5 )

TIGA BULAN KEMUDIAN. "Alhamdulillah Sha , Akhirnya kau sihat jugak . Aku Rindu dekat kau weh!"  Lia memulakan bicara . "Ya , aku pun rindu sangat-sangat dekat kau Lia ! " "Sha , aku nak tanya kau sesuatu boleh?" "Boleh , apa dia , Lia ? " "Assalamualaikum" Tiba-tiba suara seseorang menyapa . Terkejut Lia dan Sha dibuatnya . Rupa-rupanya Asyraf yang datang untuk menghantar mereka balik ke rumah. "You dah okay ke Sha ? Alhamdulillah . Hmm , macam mana boleh jadi macam ni Sha? You nampak siapa yang buat ? You dari mana masa tu?" Bertubi-tubi soalan yang dianjurkan kepada Sha. "Hmm , Nanti bila sampai masanya I nak cerita , I akan cerita dekat korang okay ? I don't think soo yang sekarang masa yang tepat untuk I jawab soalan tu" Dan Asyraf hanya menjawab " Ok Sha " . Setelah setengah jam mereka di dalam kereta , akhirnya sampai juga di rumah Lia dan Sha . "Hah ! dah sampai .. Lia , jaga Sha elok-elok

Hai-Cal.

Assalamualaikum ya habibi ya maulanaaaa HAHAHA xD Hello guys ! Okay saje je nak bercerita dekat sini sbb bosan hahaha , tapi kalau takde yang sudi membaca pun icokey ( its okay )  sebab tak kisah punnnn *citttt*  :P hahaha. Okay guys, tetiba rajin pula nak bercerita ( sebenarnya nak buat assignment tapi yampun malasnyaaaaa !! mana inspirasi sayaaa ! jkjk HAHAHA. WEHHH! LAST2 WEEK NI BERLAMBAK GILA ASSIGNMENT, TEST, PRESENTATIONNNNNNNNNNNNN OH GOSH DENGAN STRESS LIFE MCM NI AHHH BILA NAK HABIS BELAJARRRR !! ( Lepas belajar, hadap stress kerja pula hahaha well its life ) okay okay dah dah lah tu ye anak anak . kita sambung apa yang kita nak cerita sebenarnya . kay cuba teka kita nak cerita pasal apa ? siapa? dimana ? kenapa? bagaimana ? hah hah hah HAHAHA, OKAYY. 1. KAU TAKYAH ACAH MEMALU SANGAT AH jkjk  Okay ceritanya mcm ni... Kan before this aku ada cerita psal lelaki ml tu kan ? HAHA. WEHHH DIA DATANG JB ACAH SURPRISE HAHAHA. okay terkejut lah jugak sbb tak expect